Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011
Περίπου 30 εκατ. ευρώ λιγότερα θα βάλει στα ταμείο της η Νέα Οδός ΑΕ, εφόσον εγκαταστήσει τα ηλεκτρονικά διόδια που προωθεί το υπουργείο Υποδομών προκειμένου να εφαρμόσει ένα δικαιότερο σύστημα που θα υπολογίζει το κόμιστρο με βάση την διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση.
Όπως αποκαλύπτεται από τους πίνακες των συμβάσεων παραχώρησης που υπολογίζουν τα έσοδα του κάθε αυτοκινητόδρομου έως το 2032 με το υφιστάμενο ανοικτό σύστημα πληρωμής, για το τμήμα Αθήνα-Θήβα τα προβλεπόμενα έσοδα για το 2013 θα ανέλθουν στα 78,1 εκ. ευρώ.
Εάν εφαρμοστούν ηλεκτρονικά διόδια (κλειστό σύστημα) τα έσοδα εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 49,6 εκ. ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία θα εισπράξει 28,3 εκ. ευρώ λιγότερα!
Όπως εξηγούν μέλη του κινήματος της Βορειοανατολικής Αττικής που αντιδρά σθεναρά στην πληρωμή των τσουχτερών διοδίων και έγινε η αφορμή για να γενικευτεί η αντίδραση «Διόδια stop» σε όλη τη χώρα, η διαφορά αυτή αποκαλύπτει τα άδικα τέλη διέλευσης που καταβάλλουν οι κάτοικοι της περιοχής για τις τοπικές μετακινήσεις τους καθώς η Νέα Οδός (έχει αναλάβει την ανακατασκευή και συντήρηση του ΠΑΘΕ από Μεταμόρφωση ως Σκάρφεια Φθιώτιδας) εφαρμόζει σύστημα ζωνών για την πληρωμή των διοδίων.
Για το επίμαχο τμήμα Αθήνας-Θήβας που εντάσσεται στη Α’ ζώνη από την Μεταμόρφωση έως το Σχηματάρι μήκους 51 χιλιόμετρα, οι οδηγοί υποχρεώνονται να καταβάλλουν στα μετωπικά διόδια των Αφιδνών αντίτιμο αντίστοιχο των 51 χλμ ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα που διένυσαν.
Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Τάκη Κουρή, μηχανικό και μέλος της Επιτροπής κατά των διοδίων της ΒΑ Αττικής, η κοινοπραξία όφειλε να είχε υιοθετήσει σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων από τον Αύγουστο του 2009, με την παράδοση κάποιων τμημάτων των έργων του ΠΑΘΕ. Ωστόσο αυτό δεν έγινε.
Το θέμα των ηλεκτρονικών διοδίων αποτελεί τμήμα της διαπραγμάτευσης μεταξύ της κυβέρνησης και των παραχωρησιούχων αλλά σύμφωνα με πληροφορίες, αποτελεί ένα μέτρο με το οποίο οι κοινοπραξίες των έργων αντιδρούν. Ενδεικτική είναι η στιχομυθία που μας μεταφέρει κυβερνητικός αξιωματούχος, σύμφωνα με τον οποίο εκπρόσωπος μεγάλης ευρωπαϊκής τεχνικής εταιρείας διαφώνησε σε πρόσφατη συζήτηση με το υπουργείο για τα ηλεκτρονικά διόδια, υποστηρίζοντας ότι δεν θα λύσουν το πρόβλημα καθώς «οι Έλληνες δεν έχουν την κουλτούρα να πληρώνουν διόδια»! Σύμφωνα με την κ. Ιωάννα Γερμανού, κάτοικο Ωρωπού εκπρόσωπος της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. η οποία κατασκευάζει το Μαλιακός –Κλειδί στην οποία περιλαμβάνεται και η φονική διέλευση των Τεμπών, δήλωσε πρόσφατα ότι η κύρια χρηματοδότηση των έργων είναι η είσπραξη των διοδίων.
«Άθελά του δηλαδή, παραδέχτηκε ότι η εταιρία του, με μηδενικό κίνδυνο επένδυσης, ζητάει από τον χρήστη του δρόμου να χρηματοδοτήσει το έργο του και αυτός μετά να συνεχίσει να εισπράττει καθαρό έσοδο για τα επόμενα 30 περίπου χρόνια, χωρίς κανένα ρίσκο. Ο χρήστης δηλαδή είναι συνέταιρος χωρίς όμως να έχει καμία αξίωση στα κέρδη, ούτε μετέπειτα όφελος με μείωση του τέλους των διοδίων» αναφέρει.
Οι κινήσεις πολιτών της Πιερίας υποστηρίζουν ότι το τελευταίο χρόνο έχουν περάσει από τα διόδια χωρίς να πληρώσουν περίπου 600.000 αυτοκίνητα. Με το μέσο όρο ανά οδηγό να είναι γύρω στα 5 ευρώ οι απώλειες εσόδων από τα διόδια εκτιμάται ότι αγγίζουν τα 3 εκ. ευρώ.
Το υπουργείο Υποδομών πάντως με πληρωμένη ανακοίνωσή του στον τύπο αναφέρει ότι μετά την γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων θα χορηγεί στους ιδιώτες που κατασκευάζουν και εκμεταλλεύονται τους εθνικούς αυτοκινητοδρόμους τα προσωπικά στοιχεία των οδηγών που δεν πληρώνουν στους σταθμούς διοδίων. Στα στοιχεία αυτά είναι όνομα, επώνυμο, διεύθυνση ιδιοκτήτη όπως περιέχονται στο αρχείο αδειών κυκλοφορίας που διατηρεί το υπουργείο. Σημειώνεται ότι η Αρχή έχει δώσει την έγκριση για χορήγηση των στοιχείων από τις 20 Δεκεμβρίου του 2010 αλλά πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι τώρα το υπουργείο λόγω νομικών κενών δεν την είχε εφαρμόσει.
ΠΗΓΗ
Όπως αποκαλύπτεται από τους πίνακες των συμβάσεων παραχώρησης που υπολογίζουν τα έσοδα του κάθε αυτοκινητόδρομου έως το 2032 με το υφιστάμενο ανοικτό σύστημα πληρωμής, για το τμήμα Αθήνα-Θήβα τα προβλεπόμενα έσοδα για το 2013 θα ανέλθουν στα 78,1 εκ. ευρώ.
Εάν εφαρμοστούν ηλεκτρονικά διόδια (κλειστό σύστημα) τα έσοδα εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 49,6 εκ. ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία θα εισπράξει 28,3 εκ. ευρώ λιγότερα!
Όπως εξηγούν μέλη του κινήματος της Βορειοανατολικής Αττικής που αντιδρά σθεναρά στην πληρωμή των τσουχτερών διοδίων και έγινε η αφορμή για να γενικευτεί η αντίδραση «Διόδια stop» σε όλη τη χώρα, η διαφορά αυτή αποκαλύπτει τα άδικα τέλη διέλευσης που καταβάλλουν οι κάτοικοι της περιοχής για τις τοπικές μετακινήσεις τους καθώς η Νέα Οδός (έχει αναλάβει την ανακατασκευή και συντήρηση του ΠΑΘΕ από Μεταμόρφωση ως Σκάρφεια Φθιώτιδας) εφαρμόζει σύστημα ζωνών για την πληρωμή των διοδίων.
Για το επίμαχο τμήμα Αθήνας-Θήβας που εντάσσεται στη Α’ ζώνη από την Μεταμόρφωση έως το Σχηματάρι μήκους 51 χιλιόμετρα, οι οδηγοί υποχρεώνονται να καταβάλλουν στα μετωπικά διόδια των Αφιδνών αντίτιμο αντίστοιχο των 51 χλμ ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα που διένυσαν.
Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Τάκη Κουρή, μηχανικό και μέλος της Επιτροπής κατά των διοδίων της ΒΑ Αττικής, η κοινοπραξία όφειλε να είχε υιοθετήσει σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων από τον Αύγουστο του 2009, με την παράδοση κάποιων τμημάτων των έργων του ΠΑΘΕ. Ωστόσο αυτό δεν έγινε.
Το θέμα των ηλεκτρονικών διοδίων αποτελεί τμήμα της διαπραγμάτευσης μεταξύ της κυβέρνησης και των παραχωρησιούχων αλλά σύμφωνα με πληροφορίες, αποτελεί ένα μέτρο με το οποίο οι κοινοπραξίες των έργων αντιδρούν. Ενδεικτική είναι η στιχομυθία που μας μεταφέρει κυβερνητικός αξιωματούχος, σύμφωνα με τον οποίο εκπρόσωπος μεγάλης ευρωπαϊκής τεχνικής εταιρείας διαφώνησε σε πρόσφατη συζήτηση με το υπουργείο για τα ηλεκτρονικά διόδια, υποστηρίζοντας ότι δεν θα λύσουν το πρόβλημα καθώς «οι Έλληνες δεν έχουν την κουλτούρα να πληρώνουν διόδια»! Σύμφωνα με την κ. Ιωάννα Γερμανού, κάτοικο Ωρωπού εκπρόσωπος της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. η οποία κατασκευάζει το Μαλιακός –Κλειδί στην οποία περιλαμβάνεται και η φονική διέλευση των Τεμπών, δήλωσε πρόσφατα ότι η κύρια χρηματοδότηση των έργων είναι η είσπραξη των διοδίων.
«Άθελά του δηλαδή, παραδέχτηκε ότι η εταιρία του, με μηδενικό κίνδυνο επένδυσης, ζητάει από τον χρήστη του δρόμου να χρηματοδοτήσει το έργο του και αυτός μετά να συνεχίσει να εισπράττει καθαρό έσοδο για τα επόμενα 30 περίπου χρόνια, χωρίς κανένα ρίσκο. Ο χρήστης δηλαδή είναι συνέταιρος χωρίς όμως να έχει καμία αξίωση στα κέρδη, ούτε μετέπειτα όφελος με μείωση του τέλους των διοδίων» αναφέρει.
Οι κινήσεις πολιτών της Πιερίας υποστηρίζουν ότι το τελευταίο χρόνο έχουν περάσει από τα διόδια χωρίς να πληρώσουν περίπου 600.000 αυτοκίνητα. Με το μέσο όρο ανά οδηγό να είναι γύρω στα 5 ευρώ οι απώλειες εσόδων από τα διόδια εκτιμάται ότι αγγίζουν τα 3 εκ. ευρώ.
Το υπουργείο Υποδομών πάντως με πληρωμένη ανακοίνωσή του στον τύπο αναφέρει ότι μετά την γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων θα χορηγεί στους ιδιώτες που κατασκευάζουν και εκμεταλλεύονται τους εθνικούς αυτοκινητοδρόμους τα προσωπικά στοιχεία των οδηγών που δεν πληρώνουν στους σταθμούς διοδίων. Στα στοιχεία αυτά είναι όνομα, επώνυμο, διεύθυνση ιδιοκτήτη όπως περιέχονται στο αρχείο αδειών κυκλοφορίας που διατηρεί το υπουργείο. Σημειώνεται ότι η Αρχή έχει δώσει την έγκριση για χορήγηση των στοιχείων από τις 20 Δεκεμβρίου του 2010 αλλά πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι τώρα το υπουργείο λόγω νομικών κενών δεν την είχε εφαρμόσει.
ΠΗΓΗ
Ετικέτες
ΕΛΛΑΔΑ
Βρείτε μας στο Facebook
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
Εορτολόγιο
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Το Υπουργείον Πολιτισμού-Ψυχαγωγίας και Προπαγάνδας της Ελληνικής (κατοχικής) Κυβερνήσεως σε συνεργασία με το αντίστοιχο Τουρκικό Υπουργείο...
-
Σύμφωνα με την Google, το 2011 θα είναι η χρονιά με τις περισσότερες προσλήψεις για την εταιρεία, αφήνοντας πίσω το προηγούμενο ρεκόρ των ...
-
Τι είναι τα chain mails; Τι συμβαίνει με αυτά και πως σας εξαπατούν χωρίς να παίρνετε χαμπάρι; Διαβάστε εδώ χρήσιμες πληροφορίες για αυτά!
-
Δυναμικό «παρών» έδωσε η Τoshiba στη μεγαλύτερη έκθεση καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών, CES (Consumer Electronics Show) που ολοκληρώθηκε...
-
Ο τηλεπαρουσιαστής της εκπομπής του ΑΝΤ1 "ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ", Αντώνης Κανάκης, γνωστός για τις αντιρατσιστικές του ανησυχίες, πήρε την...
-
Από τον Χάρη Οικονομόπουλο, Δικηγόρο «Πολύ λίγα, πολύ αργά ή άλλως ο φερετζές του κύναιδου. Η ευκαιρία για την τεκμηρίωση συγκεκριμένω...
-
Αίσχος και ασυδοσία! Διαβάστε την καταγγελία βόμβα του βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου που ακολούθησε την αποκάλυψη μας για την ΟΠΑΠ Internation...
-
Η «Φάρμα», το γνωστό παιχνίδι του «Facebook», στάθηκε αφορμή για να απομακρυνθεί από τα καθήκοντά του αλλά του χάρισε μία θέση στο Παγκόσμι...
-
Μπορεί αυτά τα αθλήματα να φαίνονται τρελά αλλά το σίγουρο είναι ότι ξεπερνούν σε φαντασία όλα τα γνωστά στο ευρύ κοινό αθλήματα κι ότι έχο...
Διαβάστε επίσης:
-
Αν μπορείτε να βοηθήσετε, κάντε το! Είναι αλήθεια.Πριν από 8 χρόνια
-
-
-
O Tσούκαλης πάει παντού ...Πριν από 7 χρόνια
-
-
-
-
-
-
Aeroplane Wallpaper|wallpaper aeroplane| hawai jahaj wallpaperΠριν από 13 χρόνια
-
-
«Ναι» στην Λούκα Κατσέλη για ΠτΔ από τη Νέα Αριστερά...Πριν από 55 δευτερόλεπτα
-
Η νέα μας ιστοσελίδα: www.theonlinepress.grΠριν από 8 χρόνια
-
-
ΣΕΙΣΜΙΚΗ ΔΟΝΗΣΗ ταρακούνησε (πριν από λίγο) την Θεσπρωτία...Πριν από 51 δευτερόλεπτα
-
-
-
Film Bound (2015) BluRay 720p 650MB Subtitle IndonesiaΠριν από 9 χρόνια
-
Τσίπρα σε παίζαμε για πλάκαΠριν από 6 χρόνια
-
-
Τα Έπη του Ομήρου: Ληξιαρχική Πράξη Γέννησης του ΑνθρωπισμούΠριν από 45 δευτερόλεπτα
-
Από σήμερα θα μας βρείτε εδώ...Πριν από 4 χρόνια
-
Επίδομα τρίτεκνης στη σύζυγο του κ. Πάγκαλου!Πριν από 13 χρόνια
-
-
Η νέα θρησκείαΠριν από 1 ημέρα
-
Καλημέρα σας!... Η επιβλητική Παναγία ΣουμελάΠριν από 12 ώρες
-
-
-
Ομοφυλόφιλος είμαι κυρία μου. Όχι σούργελοΠριν από 9 χρόνια
-
Για τον θάνατο του Κώστα ΣημίτηΠριν από 2 εβδομάδες
-
-
In dreamsΠριν από 11 ώρες
-
Μόλις δείτε το παρακάτω βίντεο δεν θα ξανά αγοράσετε ποτέ πατατάκια.Πριν από 10 χρόνια
-
Έρχεται απόλυτος ολοκληρωτισμός στην Τοπική ΑυτοδιοίκησηΠριν από 11 χρόνια
-
Τρικυμία στα (ου)κρανία τους...Πριν από 2 χρόνια
Αρχειοθήκη
-
▼
2011
(1394)
- Νοεμβρίου (2)
- Φεβρουαρίου (233)
- Ιανουαρίου (1159)
-
►
2010
(1599)
- Δεκεμβρίου (994)
- Νοεμβρίου (453)
- Οκτωβρίου (34)
- Σεπτεμβρίου (47)
- Αυγούστου (23)
- Ιουλίου (48)
0 σχόλια: