Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011
Περίπου 30 εκατ. ευρώ λιγότερα θα βάλει στα ταμείο της η Νέα Οδός ΑΕ, εφόσον εγκαταστήσει τα ηλεκτρονικά διόδια που προωθεί το υπουργείο Υποδομών προκειμένου να εφαρμόσει ένα δικαιότερο σύστημα που θα υπολογίζει το κόμιστρο με βάση την διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση.
Όπως αποκαλύπτεται από τους πίνακες των συμβάσεων παραχώρησης που υπολογίζουν τα έσοδα του κάθε αυτοκινητόδρομου έως το 2032 με το υφιστάμενο ανοικτό σύστημα πληρωμής, για το τμήμα Αθήνα-Θήβα τα προβλεπόμενα έσοδα για το 2013 θα ανέλθουν στα 78,1 εκ. ευρώ.
Εάν εφαρμοστούν ηλεκτρονικά διόδια (κλειστό σύστημα) τα έσοδα εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 49,6 εκ. ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία θα εισπράξει 28,3 εκ. ευρώ λιγότερα!
Όπως εξηγούν μέλη του κινήματος της Βορειοανατολικής Αττικής που αντιδρά σθεναρά στην πληρωμή των τσουχτερών διοδίων και έγινε η αφορμή για να γενικευτεί η αντίδραση «Διόδια stop» σε όλη τη χώρα, η διαφορά αυτή αποκαλύπτει τα άδικα τέλη διέλευσης που καταβάλλουν οι κάτοικοι της περιοχής για τις τοπικές μετακινήσεις τους καθώς η Νέα Οδός (έχει αναλάβει την ανακατασκευή και συντήρηση του ΠΑΘΕ από Μεταμόρφωση ως Σκάρφεια Φθιώτιδας) εφαρμόζει σύστημα ζωνών για την πληρωμή των διοδίων.
Για το επίμαχο τμήμα Αθήνας-Θήβας που εντάσσεται στη Α’ ζώνη από την Μεταμόρφωση έως το Σχηματάρι μήκους 51 χιλιόμετρα, οι οδηγοί υποχρεώνονται να καταβάλλουν στα μετωπικά διόδια των Αφιδνών αντίτιμο αντίστοιχο των 51 χλμ ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα που διένυσαν.
Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Τάκη Κουρή, μηχανικό και μέλος της Επιτροπής κατά των διοδίων της ΒΑ Αττικής, η κοινοπραξία όφειλε να είχε υιοθετήσει σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων από τον Αύγουστο του 2009, με την παράδοση κάποιων τμημάτων των έργων του ΠΑΘΕ. Ωστόσο αυτό δεν έγινε.
Το θέμα των ηλεκτρονικών διοδίων αποτελεί τμήμα της διαπραγμάτευσης μεταξύ της κυβέρνησης και των παραχωρησιούχων αλλά σύμφωνα με πληροφορίες, αποτελεί ένα μέτρο με το οποίο οι κοινοπραξίες των έργων αντιδρούν. Ενδεικτική είναι η στιχομυθία που μας μεταφέρει κυβερνητικός αξιωματούχος, σύμφωνα με τον οποίο εκπρόσωπος μεγάλης ευρωπαϊκής τεχνικής εταιρείας διαφώνησε σε πρόσφατη συζήτηση με το υπουργείο για τα ηλεκτρονικά διόδια, υποστηρίζοντας ότι δεν θα λύσουν το πρόβλημα καθώς «οι Έλληνες δεν έχουν την κουλτούρα να πληρώνουν διόδια»! Σύμφωνα με την κ. Ιωάννα Γερμανού, κάτοικο Ωρωπού εκπρόσωπος της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. η οποία κατασκευάζει το Μαλιακός –Κλειδί στην οποία περιλαμβάνεται και η φονική διέλευση των Τεμπών, δήλωσε πρόσφατα ότι η κύρια χρηματοδότηση των έργων είναι η είσπραξη των διοδίων.
«Άθελά του δηλαδή, παραδέχτηκε ότι η εταιρία του, με μηδενικό κίνδυνο επένδυσης, ζητάει από τον χρήστη του δρόμου να χρηματοδοτήσει το έργο του και αυτός μετά να συνεχίσει να εισπράττει καθαρό έσοδο για τα επόμενα 30 περίπου χρόνια, χωρίς κανένα ρίσκο. Ο χρήστης δηλαδή είναι συνέταιρος χωρίς όμως να έχει καμία αξίωση στα κέρδη, ούτε μετέπειτα όφελος με μείωση του τέλους των διοδίων» αναφέρει.
Οι κινήσεις πολιτών της Πιερίας υποστηρίζουν ότι το τελευταίο χρόνο έχουν περάσει από τα διόδια χωρίς να πληρώσουν περίπου 600.000 αυτοκίνητα. Με το μέσο όρο ανά οδηγό να είναι γύρω στα 5 ευρώ οι απώλειες εσόδων από τα διόδια εκτιμάται ότι αγγίζουν τα 3 εκ. ευρώ.
Το υπουργείο Υποδομών πάντως με πληρωμένη ανακοίνωσή του στον τύπο αναφέρει ότι μετά την γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων θα χορηγεί στους ιδιώτες που κατασκευάζουν και εκμεταλλεύονται τους εθνικούς αυτοκινητοδρόμους τα προσωπικά στοιχεία των οδηγών που δεν πληρώνουν στους σταθμούς διοδίων. Στα στοιχεία αυτά είναι όνομα, επώνυμο, διεύθυνση ιδιοκτήτη όπως περιέχονται στο αρχείο αδειών κυκλοφορίας που διατηρεί το υπουργείο. Σημειώνεται ότι η Αρχή έχει δώσει την έγκριση για χορήγηση των στοιχείων από τις 20 Δεκεμβρίου του 2010 αλλά πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι τώρα το υπουργείο λόγω νομικών κενών δεν την είχε εφαρμόσει.
ΠΗΓΗ
Όπως αποκαλύπτεται από τους πίνακες των συμβάσεων παραχώρησης που υπολογίζουν τα έσοδα του κάθε αυτοκινητόδρομου έως το 2032 με το υφιστάμενο ανοικτό σύστημα πληρωμής, για το τμήμα Αθήνα-Θήβα τα προβλεπόμενα έσοδα για το 2013 θα ανέλθουν στα 78,1 εκ. ευρώ.
Εάν εφαρμοστούν ηλεκτρονικά διόδια (κλειστό σύστημα) τα έσοδα εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 49,6 εκ. ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία θα εισπράξει 28,3 εκ. ευρώ λιγότερα!
Όπως εξηγούν μέλη του κινήματος της Βορειοανατολικής Αττικής που αντιδρά σθεναρά στην πληρωμή των τσουχτερών διοδίων και έγινε η αφορμή για να γενικευτεί η αντίδραση «Διόδια stop» σε όλη τη χώρα, η διαφορά αυτή αποκαλύπτει τα άδικα τέλη διέλευσης που καταβάλλουν οι κάτοικοι της περιοχής για τις τοπικές μετακινήσεις τους καθώς η Νέα Οδός (έχει αναλάβει την ανακατασκευή και συντήρηση του ΠΑΘΕ από Μεταμόρφωση ως Σκάρφεια Φθιώτιδας) εφαρμόζει σύστημα ζωνών για την πληρωμή των διοδίων.
Για το επίμαχο τμήμα Αθήνας-Θήβας που εντάσσεται στη Α’ ζώνη από την Μεταμόρφωση έως το Σχηματάρι μήκους 51 χιλιόμετρα, οι οδηγοί υποχρεώνονται να καταβάλλουν στα μετωπικά διόδια των Αφιδνών αντίτιμο αντίστοιχο των 51 χλμ ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα που διένυσαν.
Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Τάκη Κουρή, μηχανικό και μέλος της Επιτροπής κατά των διοδίων της ΒΑ Αττικής, η κοινοπραξία όφειλε να είχε υιοθετήσει σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων από τον Αύγουστο του 2009, με την παράδοση κάποιων τμημάτων των έργων του ΠΑΘΕ. Ωστόσο αυτό δεν έγινε.
Το θέμα των ηλεκτρονικών διοδίων αποτελεί τμήμα της διαπραγμάτευσης μεταξύ της κυβέρνησης και των παραχωρησιούχων αλλά σύμφωνα με πληροφορίες, αποτελεί ένα μέτρο με το οποίο οι κοινοπραξίες των έργων αντιδρούν. Ενδεικτική είναι η στιχομυθία που μας μεταφέρει κυβερνητικός αξιωματούχος, σύμφωνα με τον οποίο εκπρόσωπος μεγάλης ευρωπαϊκής τεχνικής εταιρείας διαφώνησε σε πρόσφατη συζήτηση με το υπουργείο για τα ηλεκτρονικά διόδια, υποστηρίζοντας ότι δεν θα λύσουν το πρόβλημα καθώς «οι Έλληνες δεν έχουν την κουλτούρα να πληρώνουν διόδια»! Σύμφωνα με την κ. Ιωάννα Γερμανού, κάτοικο Ωρωπού εκπρόσωπος της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. η οποία κατασκευάζει το Μαλιακός –Κλειδί στην οποία περιλαμβάνεται και η φονική διέλευση των Τεμπών, δήλωσε πρόσφατα ότι η κύρια χρηματοδότηση των έργων είναι η είσπραξη των διοδίων.
«Άθελά του δηλαδή, παραδέχτηκε ότι η εταιρία του, με μηδενικό κίνδυνο επένδυσης, ζητάει από τον χρήστη του δρόμου να χρηματοδοτήσει το έργο του και αυτός μετά να συνεχίσει να εισπράττει καθαρό έσοδο για τα επόμενα 30 περίπου χρόνια, χωρίς κανένα ρίσκο. Ο χρήστης δηλαδή είναι συνέταιρος χωρίς όμως να έχει καμία αξίωση στα κέρδη, ούτε μετέπειτα όφελος με μείωση του τέλους των διοδίων» αναφέρει.
Οι κινήσεις πολιτών της Πιερίας υποστηρίζουν ότι το τελευταίο χρόνο έχουν περάσει από τα διόδια χωρίς να πληρώσουν περίπου 600.000 αυτοκίνητα. Με το μέσο όρο ανά οδηγό να είναι γύρω στα 5 ευρώ οι απώλειες εσόδων από τα διόδια εκτιμάται ότι αγγίζουν τα 3 εκ. ευρώ.
Το υπουργείο Υποδομών πάντως με πληρωμένη ανακοίνωσή του στον τύπο αναφέρει ότι μετά την γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων θα χορηγεί στους ιδιώτες που κατασκευάζουν και εκμεταλλεύονται τους εθνικούς αυτοκινητοδρόμους τα προσωπικά στοιχεία των οδηγών που δεν πληρώνουν στους σταθμούς διοδίων. Στα στοιχεία αυτά είναι όνομα, επώνυμο, διεύθυνση ιδιοκτήτη όπως περιέχονται στο αρχείο αδειών κυκλοφορίας που διατηρεί το υπουργείο. Σημειώνεται ότι η Αρχή έχει δώσει την έγκριση για χορήγηση των στοιχείων από τις 20 Δεκεμβρίου του 2010 αλλά πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι τώρα το υπουργείο λόγω νομικών κενών δεν την είχε εφαρμόσει.
ΠΗΓΗ
Βρείτε μας στο Facebook
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
Εορτολόγιο
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
…είχατε συμφωνήσει Σλαυομακεδονία! Η Ελλάδα δεν κινδυνεύει, ούτε εσείς κινδυνεύετε από την Ελλάδα. Από αλλού κινδυνεύετε. Το απίστευτο παρ...
-
Διαβάστε εδώ το πρόγραμμα των αθλητικών μεταδόσεων για σήμερα 26/01/2011
-
Το «Οικόπεδο 12» έχει μία αξία που κυμαίνεται μεταξύ 50 και 80 δισ δολάρια δηλώνει ο διευθυντής Ενέργειας του Κυπριακού Υπουργείου Εμπορίου ...
-
Σήμερα ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Γιώργος Παπανδρέου, αρνήθηκε την ύπαρξη μυστικών συζητήσεων για συνεκμετάλλευση του Αιγαίου... Συγκε...
-
Το κείμενο που ακολουθεί το έλαβα σήμερα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου απο φίλο. Για ευνόητους λόγους δεν μπορώ να αποκαλύψω το όν...
-
Ολοκληρώθηκε η φάση των ομίλων του Eurocup, όπου Άρης και Πανελλήνιος κατάφεραν να προκριθούν στην επόμενη φάση του θεσμού σε αντίθεση με ...
-
Κοντά στην σύλληψη των τριών δραστών της επίθεσης στον βουλευτή της ΝΔ Κωστή Χατζηδάκη βρίσκεται η ΕΛ.ΑΣ. Όλα δείχνουν ότι ταυτοποιήθηκε ή...
-
-Ζητούν κλείσιμο προβληματικών και ζημιογόνων επιχειρήσεων του δημοσίου και των δήμων -Θεωρούν δεδομένη την απόλυση των υπαλλήλων που θα κ...
-
Από το Τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής δημιουργήθηκε στον Πειραιά επιχείρηση για την καταπολέμηση του...
-
"Οι πόρτες είναι ανοικτές και τα σκυλιά δεμένα", φαίνεται οτι λέει η ελληνική κυβέρνηση στις μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες και σ...
Διαβάστε επίσης:
-
ΕΚΛΟΓΕΣ ΝΔ: Ο Τζιτζικώστας "έφαγε" τον Γεωργόπουλο από την ΚΕΦΕ!Πριν από 9 χρόνια
-
-
-
O Tσούκαλης πάει παντού ...Πριν από 8 χρόνια
-
-
-
-
-
-
Aeroplane Wallpaper|wallpaper aeroplane| hawai jahaj wallpaperΠριν από 14 χρόνια
-
-
-
Η νέα μας ιστοσελίδα: www.theonlinepress.grΠριν από 8 χρόνια
-
-
Σφαίρες και απειλές σε διαιτητή Γ΄ Εθνικής!Πριν από 45 δευτερόλεπτα
-
-
-
Film Bound (2015) BluRay 720p 650MB Subtitle IndonesiaΠριν από 10 χρόνια
-
Τσίπρα σε παίζαμε για πλάκαΠριν από 7 χρόνια
-
-
-
Από σήμερα θα μας βρείτε εδώ...Πριν από 5 χρόνια
-
Επίδομα τρίτεκνης στη σύζυγο του κ. Πάγκαλου!Πριν από 14 χρόνια
-
-
Ο κρυφός κίνδυνος της ζωοφιλίαςΠριν από 11 ώρες
-
-
-
-
Ομοφυλόφιλος είμαι κυρία μου. Όχι σούργελοΠριν από 10 χρόνια
-
Νὰ ὑπάρχει Τύπος γιὰ νὰ ὑπάρχει οὐσίαΠριν από 1 ημέρα
-
-
Έχουμε τον Πελετίδη αλλά θέλουμε έναν ΜαμντάνιΠριν από 1 ώρα
-
Μόλις δείτε το παρακάτω βίντεο δεν θα ξανά αγοράσετε ποτέ πατατάκια.Πριν από 10 χρόνια
-
Έρχεται απόλυτος ολοκληρωτισμός στην Τοπική ΑυτοδιοίκησηΠριν από 12 χρόνια
-
Τρικυμία στα (ου)κρανία τους...Πριν από 3 χρόνια
Αρχειοθήκη
-
▼
2011
(1394)
- Νοεμβρίου (2)
- Φεβρουαρίου (233)
- Ιανουαρίου (1159)
-
►
2010
(1599)
- Δεκεμβρίου (994)
- Νοεμβρίου (453)
- Οκτωβρίου (34)
- Σεπτεμβρίου (47)
- Αυγούστου (23)
- Ιουλίου (48)

0 σχόλια: