Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011
Πρώτα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Λαός που δε σέβεται τους νόμους και που δεν έχει κανόνες στη ζωή του, οδηγείται γρήγορα στην καταστροφή. Κι αν εδώ στην Ελλάδα φτάσαμε να είμαστε μια χρεοκοπημένη χώρα είναι γιατί επί πολλές δεκαετίες δεν τηρήθηκαν οι νόμοι. Και δεν εννοώ μόνο από τους πολίτες αλλά κυρίως από τους πολιτικούς.
Υπάρχει, ωστόσο, μια κρίσιμη παράμετρος που γίνεται πολύ επίκαιρη τώρα που παίρνει φωτιά το κίνημα του «δεν πληρώνω», ότι κι αν είναι αυτό: Ότι οι νόμοι φτιάχνονται για να υπηρετούν τους πολίτες κι όχι τους επιχειρηματίες, τους πολιτικούς, τους δυνατούς σε βάρος των αδυνάτων. Κι όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο πρέπει να αγωνιζόμαστε να τους αλλάξουμε. Διότι πιο εύκολα αλλάζει ένας νόμος ή ακόμη και το Σύνταγμα, παρά το κοινωνικό δίκαιο και η ισότητα.
Τις τελευταίες ημέρες «φούντωσε» στις συγκοινωνίες ένα κίνημα που λέει ότι δεν πληρώνω τα ακριβά εισιτήρια που η κυβέρνηση επέβαλε. Αύξηση 40% δεν είναι και μικρή υπόθεση για έναν μεροκαματιάρη που πάει κάθε μέρα στη δουλειά του. Από 1 ευρώ στο 1,40 το εισιτήριο ενώ στις κάρτες πολλαπλών διαδρομών υπάρχει και αύξηση 80%. Αφήστε δε που πονηρά σκεπτόμενος ο κ. Ρέππας, κατήργησε το απλό εισιτήριο για το αεροδρόμιο το οποίο πλέον στοιχίζει 5 ευρώ για να πας από το κέντρο. Σου λέει «τουριστική γραμμή είναι, ας βγάλουμε κανένα φράγκο από τους ξένους». Δεν υπολόγισε όμως ότι χιλιάδες εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο, τα διόδια, τα ξενοδοχεία, τα μαγαζιά της περιοχής, αναγκάζονται να βάζουν κάθε μέρα βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Ετσι, λοιπόν, ο κόσμος εξοργισμένος και με το δίκιο του, βρίσκει διάφορες μορφές αντίστασης. Πολίτες αντιδρούν καταλαμβάνοντας εκδοτήρια (όπως χθες στον Πειραιά) και λεωφορεία (στη Θεσσαλονίκη). Γενικεύεται ένα κλίμα γενικής ανυπακοής. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης αντιδρούη. Η Νδ αποφάσισε να καταψηφίσει το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες.
Πώς αντέδρασε λοιπόν ο κ. Ρέππας; Ουσιαστικά έβαλε όλους στο ίδιο τσουβάλι, και τους κατ’ επάγγελμα μπαταχτζτήδες και το κίνημα διαμαρτυρίας και είπε ότι οι «τζαμπατζήδες» θα αναγκάσουν την κυβέρνηση να κάνει κι άλλες αυξήσεις στα εισιτήρια.
Είπαμε, να σεβαστούμε τους νόμους, αλλά εδώ τους παραβιάζει ο ίδιος ο υπουργός και η κυβέρνηση, Τόσα χρόνια σχεδόν ένας στους τρεις Ελληνες δεν πληρώνει εισιτήριο σε μετρό, τρένο, λεωφορείο κ.λπ., όχι γιατί δεν έχει αλλά γιατί είναι τζαμπατζής. Αυτό λοιπόν το φαινόμενο δεν το χτύπησαν οι πολιτικοί και φτάσαμε στα ελλείμματα των συγκοινωνιών. Μαζί φυσικά με την κακοδιοίκηση, τις λαμογιές, τις σπατάλες άνευ λόγου κ.λπ. Ο κ. Ρέππας λοιπόν, αντί να προχωρήσει πρώτα στη λύση του προβλήματος των πραγματικών τζαμπατζήδων τα έβαλε με όσους διαμαρτύρονται γιατί δεν έχουν να πληρώσουν μια αύξηση 40% σε ένα πραγματικό κοινωνικό αγαθό όπως η μετακίνηση. Αντί να προχωρήσει πρώτα στον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιών ξεκίνησε ανάποδα, κι από τα εύκολα. Αυξήσεις κι όποιον πάρει ο χάρος.
Στο κίνημα με τα εισιτήρια δεν έχουμε να κάνουμε με τις γραφικότητες του Γκλέτσου, τις πονηριές των νταλικέρηδων που δεν πληρώνουν, ή τις εκ του πονηρού διαμαρτυρίες κάποιων για τα διόδια. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα κίνημα αντίστοιχο με το κίνημα των πολιτών στη Β.Α. Αττική που δεν ανέχονται να πληρώνουν διόδια ακόμη και στους παράπλευρους δρόμους για να πάνε σπίτι τους. Άλλο λοιπόν οι επαγγελματίες τζαμπατζήδες κι άλλο οι δυστυχείς που βιώνουν τη λαίλαπα της τρόικας και της κυβέρνησης.
Ο νόμος Ρέππα, λοιπόν, δεν είναι προς όφελος του κόσμου ακριβώς γιατί φορτώνει τις αμαρτίες του παρελθόντος στο λαό και τον απειλεί ότι θα τους ξαναφορτώσει αν συνεχίσουν να μην πληρώνουν. Αυτό είναι αμετροέπεια και κυνισμός.
Είπαμε, να τηρήσουμε τους νόμους για να μη γίνουμε ζούγκλα, αλλά όχι και να σκύψουμε το κεφάλι στον αγά. Ας διαλύσει την κόπρο που κυρίως το ΠΑΣΟΚ δημιούργησε στις συγκοινωνίες και μετά να μιλήσουμε για αυξήσεις.
Για τα ελλείμματα δεν φταίνε οι επιβάτες, φταίνε οι διοικήσεις των εταιρειών, οι κυβερνώντες αλλά και οι εργαζόμενοι. Το φθηνό εισιτήριο είναι κοινωνικό δικαίωμα. Αν το πάρουν κι αυτό τότε καλά κάνουν και οι κινηματίες του «δεν πληρώνω».
ΠΗΓΗ
Υπάρχει, ωστόσο, μια κρίσιμη παράμετρος που γίνεται πολύ επίκαιρη τώρα που παίρνει φωτιά το κίνημα του «δεν πληρώνω», ότι κι αν είναι αυτό: Ότι οι νόμοι φτιάχνονται για να υπηρετούν τους πολίτες κι όχι τους επιχειρηματίες, τους πολιτικούς, τους δυνατούς σε βάρος των αδυνάτων. Κι όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο πρέπει να αγωνιζόμαστε να τους αλλάξουμε. Διότι πιο εύκολα αλλάζει ένας νόμος ή ακόμη και το Σύνταγμα, παρά το κοινωνικό δίκαιο και η ισότητα.
Τις τελευταίες ημέρες «φούντωσε» στις συγκοινωνίες ένα κίνημα που λέει ότι δεν πληρώνω τα ακριβά εισιτήρια που η κυβέρνηση επέβαλε. Αύξηση 40% δεν είναι και μικρή υπόθεση για έναν μεροκαματιάρη που πάει κάθε μέρα στη δουλειά του. Από 1 ευρώ στο 1,40 το εισιτήριο ενώ στις κάρτες πολλαπλών διαδρομών υπάρχει και αύξηση 80%. Αφήστε δε που πονηρά σκεπτόμενος ο κ. Ρέππας, κατήργησε το απλό εισιτήριο για το αεροδρόμιο το οποίο πλέον στοιχίζει 5 ευρώ για να πας από το κέντρο. Σου λέει «τουριστική γραμμή είναι, ας βγάλουμε κανένα φράγκο από τους ξένους». Δεν υπολόγισε όμως ότι χιλιάδες εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο, τα διόδια, τα ξενοδοχεία, τα μαγαζιά της περιοχής, αναγκάζονται να βάζουν κάθε μέρα βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Ετσι, λοιπόν, ο κόσμος εξοργισμένος και με το δίκιο του, βρίσκει διάφορες μορφές αντίστασης. Πολίτες αντιδρούν καταλαμβάνοντας εκδοτήρια (όπως χθες στον Πειραιά) και λεωφορεία (στη Θεσσαλονίκη). Γενικεύεται ένα κλίμα γενικής ανυπακοής. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης αντιδρούη. Η Νδ αποφάσισε να καταψηφίσει το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες.
Πώς αντέδρασε λοιπόν ο κ. Ρέππας; Ουσιαστικά έβαλε όλους στο ίδιο τσουβάλι, και τους κατ’ επάγγελμα μπαταχτζτήδες και το κίνημα διαμαρτυρίας και είπε ότι οι «τζαμπατζήδες» θα αναγκάσουν την κυβέρνηση να κάνει κι άλλες αυξήσεις στα εισιτήρια.
Είπαμε, να σεβαστούμε τους νόμους, αλλά εδώ τους παραβιάζει ο ίδιος ο υπουργός και η κυβέρνηση, Τόσα χρόνια σχεδόν ένας στους τρεις Ελληνες δεν πληρώνει εισιτήριο σε μετρό, τρένο, λεωφορείο κ.λπ., όχι γιατί δεν έχει αλλά γιατί είναι τζαμπατζής. Αυτό λοιπόν το φαινόμενο δεν το χτύπησαν οι πολιτικοί και φτάσαμε στα ελλείμματα των συγκοινωνιών. Μαζί φυσικά με την κακοδιοίκηση, τις λαμογιές, τις σπατάλες άνευ λόγου κ.λπ. Ο κ. Ρέππας λοιπόν, αντί να προχωρήσει πρώτα στη λύση του προβλήματος των πραγματικών τζαμπατζήδων τα έβαλε με όσους διαμαρτύρονται γιατί δεν έχουν να πληρώσουν μια αύξηση 40% σε ένα πραγματικό κοινωνικό αγαθό όπως η μετακίνηση. Αντί να προχωρήσει πρώτα στον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιών ξεκίνησε ανάποδα, κι από τα εύκολα. Αυξήσεις κι όποιον πάρει ο χάρος.
Στο κίνημα με τα εισιτήρια δεν έχουμε να κάνουμε με τις γραφικότητες του Γκλέτσου, τις πονηριές των νταλικέρηδων που δεν πληρώνουν, ή τις εκ του πονηρού διαμαρτυρίες κάποιων για τα διόδια. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα κίνημα αντίστοιχο με το κίνημα των πολιτών στη Β.Α. Αττική που δεν ανέχονται να πληρώνουν διόδια ακόμη και στους παράπλευρους δρόμους για να πάνε σπίτι τους. Άλλο λοιπόν οι επαγγελματίες τζαμπατζήδες κι άλλο οι δυστυχείς που βιώνουν τη λαίλαπα της τρόικας και της κυβέρνησης.
Ο νόμος Ρέππα, λοιπόν, δεν είναι προς όφελος του κόσμου ακριβώς γιατί φορτώνει τις αμαρτίες του παρελθόντος στο λαό και τον απειλεί ότι θα τους ξαναφορτώσει αν συνεχίσουν να μην πληρώνουν. Αυτό είναι αμετροέπεια και κυνισμός.
Είπαμε, να τηρήσουμε τους νόμους για να μη γίνουμε ζούγκλα, αλλά όχι και να σκύψουμε το κεφάλι στον αγά. Ας διαλύσει την κόπρο που κυρίως το ΠΑΣΟΚ δημιούργησε στις συγκοινωνίες και μετά να μιλήσουμε για αυξήσεις.
Για τα ελλείμματα δεν φταίνε οι επιβάτες, φταίνε οι διοικήσεις των εταιρειών, οι κυβερνώντες αλλά και οι εργαζόμενοι. Το φθηνό εισιτήριο είναι κοινωνικό δικαίωμα. Αν το πάρουν κι αυτό τότε καλά κάνουν και οι κινηματίες του «δεν πληρώνω».
ΠΗΓΗ
Ετικέτες
ΕΛΛΑΔΑ
Βρείτε μας στο Facebook
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
Εορτολόγιο
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Ο μάνατζερ του Ματίας Ντεγκρά, Μπρούντο Καρντόσο, υποστήριξε ότι ο παίκτης θέλει να παραμείνει στον Αστέρα Τρίπολης και έκανε την πρόβλεψη π...
-
Κάθε μέρα φιγουράρουν στα περίπτερα της πόλης. Περαστικοί κάνουν μια στάση διαβάζοντας τα πρωτοσέλιδα, τον αθλητικών εφημερίδων συνήθως, α...
-
Η βασίλισσα της Αγγλίας, Ελισάβετ, θα εκπλησσόταν μάλλον αν μάθαινε ότι η υπηρεσία Google Maps τοποθετεί τα Ανάκτορα του Μπάκινχαμ περίπου ...
-
Ο Παναθηναϊκός επικράτησε του Άρη με 87-58 στον πρώτο ημιτελικό του Κυπέλλου Ελλάδας στο ΟΑΚΑ. Οι «πράσινοι» είναι πλέον το μεγάλο φαβορί γι...
-
Επιλεγμένες φωτογραφίες για τη Sony World Photography Awards 2011. Οι νικητές θα ανακοινωθούν στις 27 Απριλίου σε ειδική τελετή γκαλά που ...
-
Το Σωματείο εργαζομένων του ομίλου INTRACOM μετά από μαζική Γενική Συνέλευση των μελών του αποφάσισε να κηρύξει 48ωρη απεργία την Τρίτη και ...
-
Σοβαρά προβλήματα στην ομαλή τροφοδοσία της αγοράς αναμένεται να προκύψουν από τη Δευτέρα, εξαιτίας της απεργίας διαρκείας στην οποία κατέ...
-
Η NASA ανακάλυψε πάνω από 1.000 νέους πλανήτες εκτός του Ηλιακού μας Συστήματος. Η NASA έλαβε νέα δεδομένα την Τετάρτη μέσω του τηλεσκοπίου...
-
Λογαριασμούς και προσωπικές συνομιλίες χρηστών του Ίντερνετ παρακολουθούσαν δύο υπάλληλοι της Google, οι οποίοι απολύθηκαν. Το πιο πρόσφατ...
-
ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΓΚΙΟΛΙΑΣ: ΕΝΑΣ ΕΡΓΑΤΗΣ ΤΟΥ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΟΥ ΧΤΥΠΗΣΕ ΦΛΕΒΑ ΧΡΥΣΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Παιδί ταπεινών πολύτεκνων γονιών, με ισχυρή πίστ...
Διαβάστε επίσης:
-
Αν μπορείτε να βοηθήσετε, κάντε το! Είναι αλήθεια.Πριν από 8 χρόνια
-
-
Αυτή η στάνη, μόνο Μνημόνια βγάζει!Πριν από 9 χρόνια
-
Ο Μπάμπης της καρδιάς μαςΠριν από 1 χρόνια
-
-
-
-
-
-
Aeroplane Wallpaper|wallpaper aeroplane| hawai jahaj wallpaperΠριν από 13 χρόνια
-
-
Καλώς να πέσει!...Πριν από 7 ώρες
-
Το διπλό παιχνίδι του Ράμα με την ελληνική μειονότηταΠριν από 7 χρόνια
-
-
-
-
-
Film Bound (2015) BluRay 720p 650MB Subtitle IndonesiaΠριν από 9 χρόνια
-
Τσίπρα σε παίζαμε για πλάκαΠριν από 6 χρόνια
-
-
Αμαλιαδα: Θέμα ωρών η σύλληψη της ΜουρτζούκουΠριν από 4 ώρες
-
Από σήμερα θα μας βρείτε εδώ...Πριν από 4 χρόνια
-
Επίδομα τρίτεκνης στη σύζυγο του κ. Πάγκαλου!Πριν από 13 χρόνια
-
-
Η χαζή εξυπνάδα της ΑΙ [Αστεία μετάφραση]Πριν από 6 ημέρες
-
Τι κάνουμε αν παθαίνουμε εγκεφαλικό ενώ είμαστε μόνοιΠριν από 9 δευτερόλεπτα
-
-
-
Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή 2015Πριν από 9 χρόνια
-
Μιλάει και η Τουρκία για… γενοκτονίες!Πριν από 5 εβδομάδες
-
-
Η Ινφάντα Μαρία βολτάρει στην DiagonalΠριν από 5 ώρες
-
-
Έρχεται απόλυτος ολοκληρωτισμός στην Τοπική ΑυτοδιοίκησηΠριν από 11 χρόνια
-
Τρικυμία στα (ου)κρανία τους...Πριν από 2 χρόνια
Αρχειοθήκη
-
▼
2011
(1394)
- Νοεμβρίου (2)
- Φεβρουαρίου (233)
- Ιανουαρίου (1159)
-
►
2010
(1599)
- Δεκεμβρίου (994)
- Νοεμβρίου (453)
- Οκτωβρίου (34)
- Σεπτεμβρίου (47)
- Αυγούστου (23)
- Ιουλίου (48)
0 σχόλια: