Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011
"Ποινολόγιο" νέου τύπου για … συνήθεις παραβάσεις
Με "e-πρόστιμο" απειλεί το υπουργείο Οικονομικών τους φορολογούμενους που κάνουν δηλώσεις μέσω ίντερνετ αλλά …
δεν εκπληρώνουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.
Την ίδια στιγμή, θέλοντας να βγάλει "από τη μύγα ξύγκι", θεσπίζει διάταξη με την οποία το δημόσιο θα ΄ζητά να εισπράξει ακόμα και τρία (3) ευρώ, καταργώντας το σημερινό καθεστώς σύμφωνα με το οποίο δεν βεβαιώνεται οφειλή προς το Δημόσιο αν δεν υπερβαίνει τα είκοσι επτά (27) ευρώ, (που αντιστοιχεί στις 10.000 δρχ που καθιερώθηκαν το 1994). Αν μάλιστα χρωστά πχ 2 ευρώ ο ένας σύζυγος και 2 ο άλλος, η εφορία πρέπει να τα εισπράξει επειδή αθροιστικά ξεπερνούν τα 3 ευρώ.
Ειδικότερα, με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που ενέκρινε το υπουργικό συμβούλιο, καθιερώνεται ειδικό πρόστιμο 200 ευρώ σε όσους υποβάλουν εκπρόθεσμα φορολογικές δηλώσεις που έπρεπε να είχαν υποβάλει μέσω του taxisnet.
Το πρόστιμο αφορά δηλώσεις από τις οποίες δεν προκύπτει φόρος για καταβολή, δηλαδή εκπρόθεσμες δηλώσεις μηδενικές ή πιστωτικές, καταστάσεις, πίνακες, ή ισοζύγια κ.λπ.
"Πρωτοποριακός" είναι όμως και ο τρόπος με τον κοινοποιείται το e-πρόστιμο αφού, με ειδική διάταξη, προβλέπεται το ειδικό πρόστιμο να αποστέλλεται στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του, μέσω email.
Στα πρόσωπα που επιβάλλεται το πρόστιμο των 200 ευρώ πάντως, δεν επιβάλλονται τα πρόστιμα που ισχύουν για όσους υποβάλλουν αυτοπροσώπως στην εφορία τις δηλώσεις τους και κυμαίνονται από 117 μέχρι και 1.170 ευρώ. Δεν τους επιβάλλεται όμως ούτε το πρόστιμο (τριπλάσιο του οφειλόμενου ΦΠΑ) για πλαστά και εικονικά.
Ενδεχομένως για τις περιπτώσεις αυτές να καθοριστούν επιμέρους «ειδικά πρόστιμα», με νεότερες αποφάσεις του υπουργού Οικονομικών.
Με άλλη διάταξη, ανοίγει "παράθυρο" και για μη δέσμευση καταθέσεων ή μη εφαρμογή ποινικών κυρώσεων, εάν ο φορολογούμενος που οφείλει φόρους, ταυτόχρονα έχει απαίτηση κατά του Δημοσίου, βέβαιη και εκκαθαρισμένη και εφόσον την απαίτηση αυτή δεν την έχει εκχωρήσει σε τρίτους.
Στη φυλακή για χρέη
Το φορονομοσχέδιο προβλέπει και ειδικό ποινολόγιο για όσους δεν καθυστερούν να πληρώσουν την εφορία για πάνω από 4 μήνες.
Η μετά την πάροδο χρονικού διαστήματος τεσσάρων (4) μηνών εξακολούθηση της μη καταβολής των βεβαιωμένων στις δημόσιες οικονομικές υπηρεσίας (Δ.Ο.Υ.) και τα τελωνεία χρεών προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, διώκεται ύστερα από αίτηση του προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ή του Τελωνείου προς τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών της έδρας τους και τιμωρείται:
α) με φυλάκιση έως τέσσερις μήνες, εφόσον το συνολικό χρέος από κάθε αιτία, συμπεριλαμβανομένων των κάθε είδους τόκων ή προσαυξήσεων μέχρι την ημερομηνία σύνταξης του πίνακα χρεών, ο οποίος συνοδεύει υποχρεωτικά την ως άνω αίτηση, υπερβαίνει το ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ,
β) με φυλάκιση έως ένα έτος, εφόσον το συνολικό χρέος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ανωτέρω περίπτωση α΄, υπερβαίνει το ποσό των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ,
γ) με φυλάκιση έξι τουλάχιστον μηνών, εφόσον το συνολικό χρέος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ανωτέρω περίπτωση α΄, υπερβαίνει το ποσό των πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ,
δ) με κάθειρξη μέχρι δέκα έτη, εφόσον το συνολικό χρέος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ανωτέρω περίπτωση α΄, υπερβαίνει το ποσό των εκατόν πενήντα χιλιάδων (150.000) ευρώ.
Η πράξη "μπορεί να κριθεί ατιμώρητη", εάν το ποσό που οφείλεται εξοφληθεί μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης σε οποιονδήποτε βαθμό.
ΠΗΓΗ
Με "e-πρόστιμο" απειλεί το υπουργείο Οικονομικών τους φορολογούμενους που κάνουν δηλώσεις μέσω ίντερνετ αλλά …
δεν εκπληρώνουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.
Την ίδια στιγμή, θέλοντας να βγάλει "από τη μύγα ξύγκι", θεσπίζει διάταξη με την οποία το δημόσιο θα ΄ζητά να εισπράξει ακόμα και τρία (3) ευρώ, καταργώντας το σημερινό καθεστώς σύμφωνα με το οποίο δεν βεβαιώνεται οφειλή προς το Δημόσιο αν δεν υπερβαίνει τα είκοσι επτά (27) ευρώ, (που αντιστοιχεί στις 10.000 δρχ που καθιερώθηκαν το 1994). Αν μάλιστα χρωστά πχ 2 ευρώ ο ένας σύζυγος και 2 ο άλλος, η εφορία πρέπει να τα εισπράξει επειδή αθροιστικά ξεπερνούν τα 3 ευρώ.
Ειδικότερα, με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που ενέκρινε το υπουργικό συμβούλιο, καθιερώνεται ειδικό πρόστιμο 200 ευρώ σε όσους υποβάλουν εκπρόθεσμα φορολογικές δηλώσεις που έπρεπε να είχαν υποβάλει μέσω του taxisnet.
Το πρόστιμο αφορά δηλώσεις από τις οποίες δεν προκύπτει φόρος για καταβολή, δηλαδή εκπρόθεσμες δηλώσεις μηδενικές ή πιστωτικές, καταστάσεις, πίνακες, ή ισοζύγια κ.λπ.
"Πρωτοποριακός" είναι όμως και ο τρόπος με τον κοινοποιείται το e-πρόστιμο αφού, με ειδική διάταξη, προβλέπεται το ειδικό πρόστιμο να αποστέλλεται στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του, μέσω email.
Στα πρόσωπα που επιβάλλεται το πρόστιμο των 200 ευρώ πάντως, δεν επιβάλλονται τα πρόστιμα που ισχύουν για όσους υποβάλλουν αυτοπροσώπως στην εφορία τις δηλώσεις τους και κυμαίνονται από 117 μέχρι και 1.170 ευρώ. Δεν τους επιβάλλεται όμως ούτε το πρόστιμο (τριπλάσιο του οφειλόμενου ΦΠΑ) για πλαστά και εικονικά.
Ενδεχομένως για τις περιπτώσεις αυτές να καθοριστούν επιμέρους «ειδικά πρόστιμα», με νεότερες αποφάσεις του υπουργού Οικονομικών.
Με άλλη διάταξη, ανοίγει "παράθυρο" και για μη δέσμευση καταθέσεων ή μη εφαρμογή ποινικών κυρώσεων, εάν ο φορολογούμενος που οφείλει φόρους, ταυτόχρονα έχει απαίτηση κατά του Δημοσίου, βέβαιη και εκκαθαρισμένη και εφόσον την απαίτηση αυτή δεν την έχει εκχωρήσει σε τρίτους.
Στη φυλακή για χρέη
Το φορονομοσχέδιο προβλέπει και ειδικό ποινολόγιο για όσους δεν καθυστερούν να πληρώσουν την εφορία για πάνω από 4 μήνες.
Η μετά την πάροδο χρονικού διαστήματος τεσσάρων (4) μηνών εξακολούθηση της μη καταβολής των βεβαιωμένων στις δημόσιες οικονομικές υπηρεσίας (Δ.Ο.Υ.) και τα τελωνεία χρεών προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, διώκεται ύστερα από αίτηση του προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ή του Τελωνείου προς τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών της έδρας τους και τιμωρείται:
α) με φυλάκιση έως τέσσερις μήνες, εφόσον το συνολικό χρέος από κάθε αιτία, συμπεριλαμβανομένων των κάθε είδους τόκων ή προσαυξήσεων μέχρι την ημερομηνία σύνταξης του πίνακα χρεών, ο οποίος συνοδεύει υποχρεωτικά την ως άνω αίτηση, υπερβαίνει το ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ,
β) με φυλάκιση έως ένα έτος, εφόσον το συνολικό χρέος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ανωτέρω περίπτωση α΄, υπερβαίνει το ποσό των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ,
γ) με φυλάκιση έξι τουλάχιστον μηνών, εφόσον το συνολικό χρέος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ανωτέρω περίπτωση α΄, υπερβαίνει το ποσό των πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ,
δ) με κάθειρξη μέχρι δέκα έτη, εφόσον το συνολικό χρέος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ανωτέρω περίπτωση α΄, υπερβαίνει το ποσό των εκατόν πενήντα χιλιάδων (150.000) ευρώ.
Η πράξη "μπορεί να κριθεί ατιμώρητη", εάν το ποσό που οφείλεται εξοφληθεί μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης σε οποιονδήποτε βαθμό.
ΠΗΓΗ
Βρείτε μας στο Facebook
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
Εορτολόγιο
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Ειδήμονες των επιστημών υγείας εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για τις επιπτώσεις του ηλεκτρονικού τσιγάρου στην υγεία, είτε αυτό περιέχε...
-
Κοντά στην σύλληψη των τριών δραστών της επίθεσης στον βουλευτή της ΝΔ Κωστή Χατζηδάκη βρίσκεται η ΕΛ.ΑΣ. Όλα δείχνουν ότι ταυτοποιήθηκε ή...
-
Ποιος είναι ο "Γιώργος" Α. Παπανδρέου; Το προφιλ ενός ψεύτη και προδότη Πρωθυπουργού. - Πως ένας άχρηστος μετατρέπεται σε Πρωθυπο...
-
Πάνοπλοι πήγαν να δουν τον αγώνα Με... χειροπέδες ολοκληρώθηκε η σημερινή περιπέτεια της Α1. Στο κλειστό των Ιλισίων δεν άνοιξε μύτη, αλλ...
-
Ντρεπομαι ,που δεν εχω το θαρρος και την δυναμη να μιλησω επωνυμα. διοτι πλεον με αυτο που συμβαινει εχω απηυδησει,νοιωθω οτι βρισκομαστε ...
-
Φωτογραφία που ελήφθη απο διάσημο Γερμανό φωτογράφο, σε ένα τοπικό κατάστημα παντοπωλείο, Η πρώτη εικόνα, η οποία τιμολογήθηκε στον οίκο S...
-
Αγώνας δρόμου βρίσκεται σε εξέλιξη από το ΥΠΕΞ με στόχο να στηθεί με τον πλέον ασφαλή τρόπο η αερογέφυρα μεταξύ Καίρου - Αθήνας για να επανα...
-
Το αυτονόητο αποφάσισε την Πέμπτη (9/9) το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο θα λύσει τις μισθώσεις των ακινήτων που στεγάζονταν δημόσιες ...
-
Η ΝΑSA βάφτισε μέρος του Άρη …Καλάβρυτα Ναι είναι αλήθεια, η ΝΑSA δια του επιστημονικού συνεργάτη της Αθ. Οικονόμου, ονόμασε βραχώδη κοιλ...
-
Kι όμως, μπορεί τα εγχώρια παπαγαλάκια να μιλάνε για ολιγόλεπτο τετ-α-τετ Ομπάμα-Παπανδρέου, στη διάρκεια της διήμερης Συνόδου του ΝΑΤΟ......
Διαβάστε επίσης:
-
ΕΚΛΟΓΕΣ ΝΔ: Ο Τζιτζικώστας "έφαγε" τον Γεωργόπουλο από την ΚΕΦΕ!Πριν από 10 χρόνια
-
Hello world!Πριν από 6 μήνες
-
-
O Tσούκαλης πάει παντού ...Πριν από 9 χρόνια
-
-
-
-
-
-
Aeroplane Wallpaper|wallpaper aeroplane| hawai jahaj wallpaperΠριν από 15 χρόνια
-
-
Αλέξης Τσίπρας: Ανιστόρητη η αναφορά Ρούμπιο...Πριν από 5 ώρες
-
Η νέα μας ιστοσελίδα: www.theonlinepress.grΠριν από 9 χρόνια
-
-
-
-
Προπόνηση παρουσία Σαββίδη!Πριν από 3 ώρες
-
Film Bound (2015) BluRay 720p 650MB Subtitle IndonesiaΠριν από 11 χρόνια
-
Τσίπρα σε παίζαμε για πλάκαΠριν από 8 χρόνια
-
-
-
Από σήμερα θα μας βρείτε εδώ...Πριν από 6 χρόνια
-
Επίδομα τρίτεκνης στη σύζυγο του κ. Πάγκαλου!Πριν από 15 χρόνια
-
-
Ποιός θα μας σώσει από τους ειδικούς; [γονιδιακά πειράματα]Πριν από 5 ημέρες
-
-
-
-
Ομοφυλόφιλος είμαι κυρία μου. Όχι σούργελοΠριν από 11 χρόνια
-
Εθνικό κίνημα και το σοκ της αλήθειαςΠριν από 3 ημέρες
-
-
Αυτό δεν αλλοιώνει τον πολιτισμό σας;Πριν από 23 ώρες
-
Μόλις δείτε το παρακάτω βίντεο δεν θα ξανά αγοράσετε ποτέ πατατάκια.Πριν από 11 χρόνια
-
Έρχεται απόλυτος ολοκληρωτισμός στην Τοπική ΑυτοδιοίκησηΠριν από 13 χρόνια
-
Τρικυμία στα (ου)κρανία τους...Πριν από 4 χρόνια
Αρχειοθήκη
-
▼
2011
(1394)
- Νοεμβρίου (2)
- Φεβρουαρίου (233)
- Ιανουαρίου (1159)
-
►
2010
(1599)
- Δεκεμβρίου (994)
- Νοεμβρίου (453)
- Οκτωβρίου (34)
- Σεπτεμβρίου (47)
- Αυγούστου (23)
- Ιουλίου (48)

0 σχόλια: