Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011
«Το Ισραήλ ανακάλυψε μεγάλες ποσότητες φυσικού αερίου στη Μεσόγειο. Αυτό που προσπαθούμε τώρα να δούμε είναι πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει η Ελλάδα ως κέντρο διακομετακομιστικό και παροχής υπηρεσιών, εφόσον αποτελεί φυσική δίοδο προς τα Βαλκάνια και την Ευρώπη» λέει σους συνομιλητές του ο
Ελληνας υπουργός Επικρατείας, κ. Χάρης Παμπούκης, ο οποίος συζήτησε αυτή την ιδέα στην επίσκεψη που πραγματοποίησε στο Ισραήλ την προηγούμενη εβδομάδα. Οπως είναι γνωστό τα κοιτάσματα του Λεβιάθαν, ανακοινώθηκαν τον περασμένο μήνα και εκτιμάται ότι διαθέτουν κάπου 16 τρισ. κυβικά πόδια φυσικού αερίου. Το Ισραηλ με την Κύπρο συζητά πιθανή συνεργασία στον τομέα του υγροποιημένου φυσικού αερίου. Οπως αποκάλυψε ο ίδιος ο κ.Παμπούκης, έχει οριστεί εκείνος ως συντονιστής της Ελλάδας για τις σχέσεις με το Ισραήλ, καθώς και για την αναζήτηση στρατηγικών επενδύσεων από την Κίνα, το Κατάρ και τη Γαλλία.

Οπως εξήγησε στους συνομιλητές του ο κ.Παμπούκης η Ελλάδα έχει ανάγκη από ξένους επενδυτές για να βοηθήσουν την οικονομία της, η οποία συρρικνώθηκε περισσότερο από 4% το 2010, αφού εφαρμόζει δρακόντεια μέτρα λιτότητας στο πλαίσιο του σχεδίου που συμφωνήθηκε με την Ε.Ε. και το ΔΝΤ πέρυσι το Μάιο για την χορήγηση του πακέτου διάσωσης. Οι άμεσες ξένες επενδύσεις μειώθηκαν από 6,9 δισ. ευρώ το 2006 σε 4,5 δισ. ευρώ το 2009, σύμφωνα με στοιχεία για τις ελληνικές επενδύσεις.

Οσον αφο΄ρα τις συζητήσεις του με το Κατάρ για πιθανή επένδυση σε πρόγραμμα αξίας που υπολογίζεται ανάμεσα στα 5 έως 7 δισ. ευρώ για την αξιοποίηση του χώρου του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού είπε: «Δεν κρύβω ότι συζητάμε για το θέμα αυτό με το Κατάρ το οποίο εκδηλώνει ενδιαφέρον, όμως δεν έχουμε ακόμη φθάσει στο σημείο να μελετήσουμε εάν η επένδυση θα είναι κερδοφόρος».
Εχει ενδιαφέρον επίσης η υπενθύμιση που έκανε ότι η Κίνα, η οποία προσφέρθηκε πέρυσι να αγοράσει ελληνικά κρατικά ομόλογα, εξετάζει τώρα την ιδέα δημιουργίας τοπικού ταμείου για επενδύσεις στη νοτιοανατολική Ευρώπη μέσω της China Development Bank.

Oι κινεζικές επιχειρήσεις εξετάζουν επίσης το ενδεχόμενο για επενδύσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά και στους ελληνικούς σιδηροδρόμους - και οι δύο αυτές δραστηριότητες αναμένεται να ιδιωτικοποιηθούν - με διαδικασίες όμως που θα γίνουν με ανταγωνιστικούς διαγωνισμούς στη βάση των κανονισμών της Ε.Ε.


ΠΗΓΗ

Βρείτε μας στο Facebook

Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων

Live Αποτελέσματα αγώνων

Εορτολόγιο

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Διαβάστε επίσης:

Βάλτε Διαφημίσεις