Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2010
Κι όμως, το μεγαλύτερο ναυάγιο στην ιστορία οφείλεται στο λάθος χειρισμός του πηδαλίου, που οδήγησε τον Τιτανικό απευθείας πάνω στο μοιραίο παγόβουνο!
Την αποκάλυψη αυτή έκανε Βρετανίδα συγγραφέας, η Λουίζ Πάτεν, συγγραφέας και εγγονή του δεύτερου αξιωματικού του Τιτανικού, Τσάρλς Λαϊτχόλερ. Ο Τιτανικός, λοιπόν, συγκρούστηκε με το παγόβουνο λόγω ενός βασικού σφάλματος στον χειρισμό του πηδαλίου και βυθίστηκε τόσο γρήγορα επειδή ένας αξιωματικός έπεισε τον καπετάνιο να συνεχίσει την πορεία του πλοίου!
Στη συνέντευξή της, η Πάτεν δήλωσε πως η αλήθεια για το τι συνέβη σχεδόν πριν από 100 χρόνια απεκρύβη από το φόβο μήπως και αμαυρώσει την φήμη του παππού της, ο οποίος αργότερα έγινε ήρωας πολέμου.
Ο Λαϊτχόλερ, ο ανώτερος αξιωματικός που επέζησε του ναυαγίου, κάλυψε το σφάλμα αυτό και στις δυο ανακρίσεις που έγιναν στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, επειδή φοβόταν ότι θα προκαλούσε πτώχευση των ιδιοκτητών του.. υπερωκεανίου και θα έκανε τους συναδέλφους του να μείνουν χωρίς δουλειά.
«Θα μπορούσαν εύκολα να είχαν αποφύγει το παγόβουνο, αν δεν είχαν κάνει την γκάφα», δήλωσε η Πάτεν στην Daily Telegraph. «Αντί να στρέψουν τον Τιτανικό με ασφάλεια στα αριστερά του παγόβουνου, όταν αυτό εντοπίστηκε ακριβώς μπροστά τους, ο πηδαλιούχος, Ρόμπερτ Χίτσινς, πανικοβλήθηκε και έστριψε το πλοίο προς την λάθος κατεύθυνση».
Η Πάτεν που έκανε τις αποκαλύψεις αυτές για να συμπέσουν με την έκδοση του νέου μυθιστορήματος της με τίτλο Good as Gold, στο οποίο εξιστορεί με τον δικό της τρόπο τα γεγονότα, τόνισε ότι η αλλαγή από τα ιστιοφόρα πλοία στα ατμόπλοια είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχουν δύο διαφορετικά συστήματα διεύθυνσης.
Είναι καθοριστικής σημασίας, ότι το ένα σύστημα απαιτεί την περιστροφή του πηδαλίου προς την μια πλευρά, και το άλλο προς τη εντελώς αντίθετη κατεύθυνση.
Όταν έγινε το λάθος, προσθέτει η Πάτεν, είχαν μόνο τέσσερα λεπτά για να αλλάξουν την πορεία, και τη στιγμή που ο πρώτος αξιωματικός Ουίλιαμ Μέρντοχ εντόπισε το λάθος του Χίτσινς και προσπάθησε να το διορθώσει, ήταν πολύ αργά.
Ο παππούς της Πάτεν δεν ήταν σε βάρδια κατά τη στιγμή της σύγκρουσης, αλλά ήταν παρών κατά την τελική συνάντηση των αξιωματικών του πλοίου πριν βυθιστεί ο Τιτανικός. Εκεί άκουσε όχι μόνο για το μοιραίο λάθος, αλλά και για το γεγονός ότι ο Μπρούς Ισμέι, πρόεδρος της εταιρείας White Star line στην οποία ανήκε Τιτανικός, έπεισε τον καπετάνιο να συνεχίσει το ταξίδι, με αποτέλεσμα να βυθιστεί το πλοίο ταχύτερα από ό,τι θα είχε συμβεί στην αντίθετη περίπτωση.
«Αν Τιτανικός είχε σταματήσει, θα είχε συνεχίσει να πλέει στο νερό τουλάχιστον μέχρι την άφιξη του πλοίου διάσωσης και κανένας δεν θα είχε χάσει την ζωή του», τόνισε η Πάτεν.
http://trelokouneli.blogspot.com/2010/09/blog-post_4387.html
Την αποκάλυψη αυτή έκανε Βρετανίδα συγγραφέας, η Λουίζ Πάτεν, συγγραφέας και εγγονή του δεύτερου αξιωματικού του Τιτανικού, Τσάρλς Λαϊτχόλερ. Ο Τιτανικός, λοιπόν, συγκρούστηκε με το παγόβουνο λόγω ενός βασικού σφάλματος στον χειρισμό του πηδαλίου και βυθίστηκε τόσο γρήγορα επειδή ένας αξιωματικός έπεισε τον καπετάνιο να συνεχίσει την πορεία του πλοίου!
Στη συνέντευξή της, η Πάτεν δήλωσε πως η αλήθεια για το τι συνέβη σχεδόν πριν από 100 χρόνια απεκρύβη από το φόβο μήπως και αμαυρώσει την φήμη του παππού της, ο οποίος αργότερα έγινε ήρωας πολέμου.
Ο Λαϊτχόλερ, ο ανώτερος αξιωματικός που επέζησε του ναυαγίου, κάλυψε το σφάλμα αυτό και στις δυο ανακρίσεις που έγιναν στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, επειδή φοβόταν ότι θα προκαλούσε πτώχευση των ιδιοκτητών του.. υπερωκεανίου και θα έκανε τους συναδέλφους του να μείνουν χωρίς δουλειά.
«Θα μπορούσαν εύκολα να είχαν αποφύγει το παγόβουνο, αν δεν είχαν κάνει την γκάφα», δήλωσε η Πάτεν στην Daily Telegraph. «Αντί να στρέψουν τον Τιτανικό με ασφάλεια στα αριστερά του παγόβουνου, όταν αυτό εντοπίστηκε ακριβώς μπροστά τους, ο πηδαλιούχος, Ρόμπερτ Χίτσινς, πανικοβλήθηκε και έστριψε το πλοίο προς την λάθος κατεύθυνση».
Η Πάτεν που έκανε τις αποκαλύψεις αυτές για να συμπέσουν με την έκδοση του νέου μυθιστορήματος της με τίτλο Good as Gold, στο οποίο εξιστορεί με τον δικό της τρόπο τα γεγονότα, τόνισε ότι η αλλαγή από τα ιστιοφόρα πλοία στα ατμόπλοια είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχουν δύο διαφορετικά συστήματα διεύθυνσης.
Είναι καθοριστικής σημασίας, ότι το ένα σύστημα απαιτεί την περιστροφή του πηδαλίου προς την μια πλευρά, και το άλλο προς τη εντελώς αντίθετη κατεύθυνση.
Όταν έγινε το λάθος, προσθέτει η Πάτεν, είχαν μόνο τέσσερα λεπτά για να αλλάξουν την πορεία, και τη στιγμή που ο πρώτος αξιωματικός Ουίλιαμ Μέρντοχ εντόπισε το λάθος του Χίτσινς και προσπάθησε να το διορθώσει, ήταν πολύ αργά.
Ο παππούς της Πάτεν δεν ήταν σε βάρδια κατά τη στιγμή της σύγκρουσης, αλλά ήταν παρών κατά την τελική συνάντηση των αξιωματικών του πλοίου πριν βυθιστεί ο Τιτανικός. Εκεί άκουσε όχι μόνο για το μοιραίο λάθος, αλλά και για το γεγονός ότι ο Μπρούς Ισμέι, πρόεδρος της εταιρείας White Star line στην οποία ανήκε Τιτανικός, έπεισε τον καπετάνιο να συνεχίσει το ταξίδι, με αποτέλεσμα να βυθιστεί το πλοίο ταχύτερα από ό,τι θα είχε συμβεί στην αντίθετη περίπτωση.
«Αν Τιτανικός είχε σταματήσει, θα είχε συνεχίσει να πλέει στο νερό τουλάχιστον μέχρι την άφιξη του πλοίου διάσωσης και κανένας δεν θα είχε χάσει την ζωή του», τόνισε η Πάτεν.
http://trelokouneli.blogspot.com/2010/09/blog-post_4387.html
Βρείτε μας στο Facebook
Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
Εορτολόγιο
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Η συνέχιση των ερευνών έχει προταθεί για ένταξη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα του ΕΣΠΑ 2007-2013 κα...
-
Ο χειρότερος εφιάλτης του καθεστώτος είναι εδώ. Ο μεγαλύτερος φόβος του καθεστώτος είναι η απώλεια των εσόδων του που το αιμοδοτούν. Η συνεχ...
-
Η Google, το Facebook και η Yahoo συμφώνησαν να συμμετάσχουν σε μια γενική δοκιμή του πρωτοκόλλου... IPv6, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις ...
-
Στη Ρωσία οι μηχανικοί έχουν αρχίσει τη σύνταξη ενός νέου προγράμματος, του «Kosmonet», η υλοποίηση του οποίου θα προσφέρει μια ευκαιρία ...
-
Το Υπουργείο Παιδείας ήδη επεξεργάζεται σχέδιο συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων με στόχο να εξοικονομηθούν τεράστιοι πόροι από τις κοινές υπο...
-
Αναγκαστική προσγείωση πραγματοποίησε στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» το Airbus 321 της Monarch Air από Ζάκυνθο προς Μπέρμινχαμ, λ...
-
Απόλυτα δικαιωμένος από την καθιέρωση του στην βασική ενδεκάδα εμφανίζεται ο Στέφανος Αθανασιάδης, που τονίζει πως χρωστά πολλά στον Μάκη ...
-
Ρεκόρ σήμερα στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών! Ο Γενικός Δείκτης Τιμών έκλεισε στις 1.663,60 με άλμα 4,41%, ενώ ράλι σημειώθηκε στον τραπεζ...
-
Το... "μαύρο πρόβατο" της εθνικής Νιγηρίας, Σάνι Καϊτά θέλει να εντάξει στο δυναμικό του ο "Γηραιός".
-
Καναδοί επιστήμονες εντόπισαν, μετά από 157 χρόνια, το φημισμένο βρετανικό διασωστικό πλοίο «Investigator», το οποίο είχε χαθεί στην Αρκτικ...
Διαβάστε επίσης:
-
ΕΚΛΟΓΕΣ ΝΔ: Ο Τζιτζικώστας "έφαγε" τον Γεωργόπουλο από την ΚΕΦΕ!Πριν από 9 χρόνια
-
-
-
O Tσούκαλης πάει παντού ...Πριν από 7 χρόνια
-
-
-
-
-
-
Aeroplane Wallpaper|wallpaper aeroplane| hawai jahaj wallpaperΠριν από 14 χρόνια
-
-
Ντροπή για τη χώρα...Πριν από 2 ώρες
-
Η νέα μας ιστοσελίδα: www.theonlinepress.grΠριν από 8 χρόνια
-
-
-
-
-
Film Bound (2015) BluRay 720p 650MB Subtitle IndonesiaΠριν από 10 χρόνια
-
Τσίπρα σε παίζαμε για πλάκαΠριν από 7 χρόνια
-
-
-
Από σήμερα θα μας βρείτε εδώ...Πριν από 5 χρόνια
-
Επίδομα τρίτεκνης στη σύζυγο του κ. Πάγκαλου!Πριν από 14 χρόνια
-
-
ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ Η ΤΟΤΕ Ε.Ε. ΜΕ ΤΗΝ ΤΩΡΑΠριν από 3 ημέρες
-
-
-
-
Ομοφυλόφιλος είμαι κυρία μου. Όχι σούργελοΠριν από 10 χρόνια
-
Ἀφρασιατικὸ οὐρητήριον «Αἱ Ἀθῆναι»Πριν από 10 ώρες
-
-
Τώρα;Πριν από 1 ώρα
-
Μόλις δείτε το παρακάτω βίντεο δεν θα ξανά αγοράσετε ποτέ πατατάκια.Πριν από 10 χρόνια
-
Έρχεται απόλυτος ολοκληρωτισμός στην Τοπική ΑυτοδιοίκησηΠριν από 12 χρόνια
-
Τρικυμία στα (ου)κρανία τους...Πριν από 3 χρόνια
Αρχειοθήκη
-
►
2011
(1394)
- Νοεμβρίου (2)
- Φεβρουαρίου (233)
- Ιανουαρίου (1159)
-
▼
2010
(1599)
- Δεκεμβρίου (994)
- Νοεμβρίου (453)
- Οκτωβρίου (34)
- Σεπτεμβρίου (47)
- Αυγούστου (23)
- Ιουλίου (48)
0 σχόλια: